Havde du planlagt ferie?

Har du en afbestillingsforsikring hos os, dækker vi din ferie 3 dage inden afrejse. 

Men aflys ikke selv din rejse. Din rejsearrangør eller dit flyselskab kontakter dig, hvis de aflyser din rejse. Vær opmærksom på, at flyselskabet/rejsearrangøren er forpligtet til at refundere billetten/rejsen, hvis de aflyser. Det, du ikke kan få refunderet fra dem, er dækket af din afbestillingsforsikring hos os – på nuværende tidspunkt frem til d.10/5 2020.

Du kan gøre brug af din forsikring 3 dage inden afrejsedato, først der kan vi dække din afbestilling. På den måde sikrer vi også, at de, der skal rejse snart, får hjælp først.

 

Har du spørgsmål? Chat med os

Klik på chat-fanen øverst i højre side (se åbningstider nederst)

Gør brug af din afbestillingsforsikring online

1. Log på Min Side 
2. Klik dig igennem spørgsmålene i skadeanmeldelsen. Svar så godt som muligt - Ikke alle spørgsmålet er tilpasset situationen omkring coronavirus, men vi skal nok kontakte dig, hvis vi mangler oplysninger.
3. Vi behandler din anmeldelse - dit skadebrev ligger under ”Mine dokumenter”. 

Start her: Log på Min Side

Vi håber på din tålmodighed

Lige nu har vi rigtig mange medlemmer, der gør brug af deres afbestillingsforsikring. 
Hvis du gør brug af din, må du forvente 4-6 ugers behandlingstid. 

Har du spørgsmål? Så læs med herunder

Hvordan dækker min afbestillingsforsikring lige nu?

Hvordan er mine rejser dækket frem til 10. maj, hvor myndighederne fraråder udrejse?
Udenrigsministeriet fraråder alle rejser ud af Danmark frem til 10. maj 2020. Derfor dækker din afbestillingsforsikring dine udgifter, hvis du må aflyse din rejse. 

Du skal vente med at afbestille din flyrejse til selve afrejsedagen. Så det er afklaret om flyselskabet eller rejseselskabet giver dig fuld refusion, fordi de aflyser rejsen. 

Du kan tjekke, om du har afbestilling på din rejseforsikring på Min Side under din indboforsikring. 

Hvordan er mine kommende rejser efter 10. maj dækket?
Rejseforsikringen dækker, hvis du har bestilt en rejse, før Udenrigsministeriet begyndte at fraråde indrejse til dit rejsemål, og hvis rejsen stadig frarådes 3 dage før afrejse.

Hvis du står for at skulle betale et restbeløb for en rejse med afrejse efter 10/5, dækker vi afbestilling, hvis du senere må aflyse, fordi Udenrigsministeriet fraråder at rejse ud af Danmark.

Hvordan er mine rejser i Danmark dækket?
Afbestillingsforsikringen dækker ferierejser i Danmark som normalt, fx i forbindelse med akut sygdom og tilskadekomst, når der er tale om en ferie i Danmark med minimum to betalte overnatninger. Forsikringen dækker ikke afbestilling som følge af frygt for smitte med coronavirus eller som følge af, at ferien ikke kan gennemføres pga. myndighedernes anbefalinger om socialt samvær.



 

Hvordan skal jeg forholde mig ved kommende eller nye rejser?

Hvordan er jeg dækket, hvis jeg indbetaler et restbeløb for en kommende rejse?
Hvis du står for at skulle betale et restbeløb for en rejse med afrejse efter 10/5, dækker vi afbestilling, hvis du senere må aflyse, fordi Udenrigsministeriet fraråder at rejse til din feriedestination.

Hvordan er jeg dækket, hvis jeg bestiller en ny rejse?
Lige nu ved vi ikke, hvornår Corona-udbruddet i Danmark og resten af verden ebber ud. Vi ved ikke, hvornår det bliver sikkert at rejse igen. 

Derfor vil afbestillingsforsikringen ikke dække rejser, der bliver bestilt, før Udenrigsministeriets rejsevejledning ændrer sig, og det bliver sikkert at rejse. Det gælder også, hvis du først planlægger at rejse om lang tid og gælder også for ombookning af en allerede bestilt rejse, da det betragtes som bestilling af en ny rejse.

 
 

Hvad gør jeg, hvis jeg har brug for akut hjælp?

Ring til vores samarbejdspartner Falck Global Assistance på +45 70 15 55 00. De er klar til at hjælpe dig døgnet rundt.

Bare rolig… Du har god tid til at bruge din afbestillingsforsikring

Er dine rejseplaner blevet ændret på grund af coronavirus, kan du tage det helt roligt. 

Du kan anmelde din skade hos os og få dækket dit tab i op til 3 år efter afbestillingen.

Kontakt os

Påsken:
Chatten er åben kl. 8.00 - 14.00 fra d. 9.-13. april.
Du chatter med os ved at klikke på fanen Chat øverst i højre side.


Du kan ringe i vores almindelige åbningstid:

  • Mandag-torsdag 8.30-16
  • Fredag 10-16

 

Akut hjælp – og mere viden

Hvis du er i udlandet og har akut behov for hjælp, kan du kontakte vores alarmcentral LB Group Alarm hele døgnet på +45 70 15 55 00.

Se om du har rejseforsikring hos os
På Min Side, kan du se, om du har rejseforsikring hos os, og om du har tilvalgt afbestillingsforsikring. OBS: Rejseforsikringen er en del af indboforsikringen.

Flere anbefalinger

Bestil ikke en ny rejse, før det er sikkert at rejse igen

Udenrigsministeriets rejsevejledning for hele verden er i orange og rød, og vi ved ikke, hvornår det bliver sikkert at rejse igen. Derfor vil afbestillingsforsikringen ikke dække rejser, der bliver bestilt, før rejsevejledningen igen er i gul eller grøn. Det gælder også ombookninger, eller selvom du først planlægger at rejse om lang tid. 
MainLayout.Basket [ ]