Indbo

Anmeld din skade online ved at logge på Mit Bauta med dit NemID.

Når din anmeldelse er sendt, modtager du en e-mail fra os.

Log på Mit Bauta

Du kan også ringe til os i vores åbningstid, og vi opretter skaden med det samme.

Uden for vores åbningstid og ved akut brug for hjælp, kan du ringe til Falck på 70 15 55 00 - også ved brug for psykologisk krisehjælp.

Gode råd til når du anmelder skaden:

  • Skriv, hvad der er sket evt. også hvor og hvad, der har taget skade. Ved vandskade, skriv fx hvordan vandet er trængt ind
  • Send dokumentation med i anmeldelsen, fx kvitteringer
  • Vedhæft billeder af skaden eller den skadede ting til anmeldelsen. Tag både tæt på og langt fra for at vi bedst kan vurdere skaden.
  • Ved skadet elektronik beskriv produktet så præcist som muligt, fx iPhone 6, 64 GB, farve sort 
  • Er personer uden for husstanden skyld i skaden, skriv deres navn, adresse, telefonnummer og evt. forsikringsselskab.
  • Vær opmærksom på, at der er enkelte filtyper, vi ikke kan modtage. Se hvilke filtyper vi kan modtage

Du kan sende en e-mail til os på skade@lb.dk. Husk at skrive dit police- eller skadenummer.

Ofte stillede spørgsmål når du vil anmelde en skade på dit indbo

Jeg har fået en skade, hvordan begrænser jeg skaden?

Du har pligt til at sikre, at skaden ikke udvikler sig yderligere, men det skal ske uden fare for dig selv eller dem, der hjælper dig med at begrænse skaden.

Har du brug for råd eller vejledning til at begrænse skaden, kan du kontakte vores skadeafdeling på 33 48 58 43.

Ved indbrudstyveri eller hærværk med skade på dør eller vindue
Sæt en plade for den beskadigede dør eller det beskadigede vindue for at skærme af, så der ikke er direkte adgang til dit indbo.

Ved tyveri af nøgler
Har du fået stjålet nøgler til dit hus, og er det nemt at finde frem til, hvor du bor. Derfor skal du sikre dit indbo ved at tage hjem, indtil din lås kan omstilles.

Ved tyveri af bilnøgler

Er din bil kaskoforsikret hos os, skal du straks sikre din bil mod tyveri, fx ved at blokere din bil med en anden bil. Den bil, der sættes bagved din, skal have drejet forhjulene til en yderstilling, som vil besværliggøre, at bilen skubbes væk. Du kan også montere en ekstra ratlås på bilen.

Uanset hvordan du sikrer din bil, skal du ringe til vores bilskadeafdeling på 33 48 58 22 for at få vejledning om, hvordan du sikrer bilen.

Ved brandskade
Ved mindre brandskade vasker du sod af og lufter godt ud for at fjerne røglugten.

Ved vandskade

Er vandet rent, skal du sætte de vandskadede ting til tørring.
Er det kloakvand eller andet snavset, brug plastikhandsker og andet sikkerhedsudstyr. Kan du ikke gøre tingene ordenligt rent, skal du smide dem ud.

Sørg for at tage billeder af tingene, inden du smider dem ud, og gem billederne, indtil din skade er afsluttet.

Mine briller er gået i stykker eller blevet stjålet. Kan jeg bare gå til optikeren?

Vi har aftaler med flere optikere. Kontakt os derfor inden du går til din optiker for at få vurderet skaden på dine briller.

Anmelder du skaden på dine briller via vores hjemmeside, skal du skrive optikerens navn på din anmeldelse.

Jeg er blevet påkørt i trafikken, og min cykel er gået i stykker. Dækker min forsikring?

Er du blevet påkørt i trafikken, og der er sket en skade på din cykel, dækker din indboforsikring kun skaden på cyklen, hvis du har suppleret med cykel PLUS-dækningen.

Sker der derimod skade på din jakke, telefon eller andre ting fra dit indbo ved trafikuheldet, er tingene dækket af din indboforsikring.

Har du ikke købt cykel PLUS-dækningen, skal du selv rette kravet for skaden på din cykel til modparten/modpartens forsikring.

Jeg har brug for psykologisk krisehjælp. Dækker min forsikring?

Din forsikring betaler op til 10 timers psykologisk krisehjælp via Falck ved pludseligt dødsfald blandt nære pårørende, hvis du er direkte involveret i en ulykke, ved indbrud eller indbrudsforsøg, skilsmisse eller i forbindelse med abort.

Har du brug for hjælp, ringer du til Falck på 70 15 55 00. Husk at oplyse, at du er forsikret hos os.

Kan jeg sende e-mail med ekstra dokumentation, hvis jeg ikke har sendt alt med i skadeanmeldelsen?

Det er en god idé at vedhæfte dokumentation for de beskadigede/stjålne ting allerede, når du udfylder skadeanmeldelsen.

Har vi brug for flere oplysninger, kontakter vi dig og informerer om, hvilke oplysninger vi mangler, og hvilket skadenummer du skal skrive til os, når du sender oplysningerne til os.

Hvad er Scalepoint?

Scalepoint er den side, hvor vi gør din erstatning klar, når vi har gjort din skade op.

På Scalepoint-siden kan du gøre brug af de aftaler, vi har indgået med leverandører. Det betyder, at du kan købe ting svarende til det beskadigede eller lave gavekort til forhandlere.

Du kan også vælge at få overført din erstatning til en bankkonto.

Du har adgang til din Scalepoint-side i 365 dage fra din skade er gjort op, så længe der står mere end 100 kr. på siden. Erstatningsbeløb under 100 kr. bliver overført til din NemKonto.

Kurv: [ ]