Privat

Erhverv
Veninder går en tur i skoven, hvor ulykkesforsikringen dækker i tilfælde af ulykke.

Din ulykkesforsikring bliver ændret – få hjælp her

Vi har opdateret din ulykkesforsikring.

Her på siden kan du læse mere om baggrunden for ændringerne og finde svar på de mest almindelige spørgsmål. 

Har du brug for hjælp, er du altid velkommen til at ringe til os på 33 48 51 23
Veninder går en tur i skoven, hvor ulykkesforsikringen dækker i tilfælde af ulykke.
Kvinde står ved sin cykel

Din ulykkesforsikring skal passe til dig

Vi er alle forskellige. Med ændringerne til din ulykkesforsikring får du bedre mulighed for at tilpasse de enkelte dækninger, så de passer til dig og din situation. 

På Min Side kan du se din forsikring og alle dine dækninger. Har du behov for at ændre noget, kan du gøre det direkte på Min Side. Hvis du er i tvivl om, hvad du skal vælge, er vi klar til at hjælpe dig

Log på Min Side

Vi løfter i flok

Grundtanken i forsikring er at løfte i flok, når nogen har brug for hjælp. I en tid, hvor der anmeldes flere skader, og udgifterne til at hjælpe stiger, ønsker vi med ændringerne at skabe en bedre sammenhæng mellem pris og individuel risiko.

 

Prisen på ulykkesforsikringen afhænger i høj grad af beskæftigelse, alder og valg af dækninger. Især beskæftigelsen har stor indflydelse på risikoen for skader.

 

Selv om vi alle sammen kan være uheldige, og komme ud for en ulykke, så er for eksempel håndværkeren mere udsat end den, der er ansat på kontor. Ser vi på alderen, er der også stor forskel på risikoen for en 3-årig sammenlignet med en 25-årig.

Med den nye ulykkesforsikring sikrer vi den bedst mulige sammenhæng mellem pris og dækning, så du også fremover kan få den hjælp, du har brug for. 

Har vi din korrekte beskæftigelse?

Din beskæftigelse har betydning for din pris, og for hvordan du er dækket, hvis du bliver ramt af en skade. Det er derfor vigtigt, at vi stadig har de korrekte oplysninger. Skifter du til anden beskæftigelse, så husk altid at opdatere på Min Side.
Se din beskæftigelse
Ældre par sidder ved havet og drikker kaffe

Nye vilkår

I vilkårene for din ulykkesforsikring kan du se, hvordan du er dækket i forskellige situationer. Der er flere ændringer i vilkårene. Få et overblik her:

Se forskelsskema

Se de nye vilkår

Se PID
Ældre venner går tur ved stranden

Kom rundt om ulykkesforsikringen

Vil du vide mere om forsikringen og de enkelte dækninger, så kan du læse mere på produktsiden for ulykkesforsikringen.
Læs om ulykkesforsikringen

Spørgsmål og svar om ændringen af ulykkesforsikringen

Hvorfor ændrer I prisen på min ulykkesforsikring?
Det gør vi for at skabe bedre balance mellem den risiko, du har for at komme til skade, og den pris, du betaler. Derudover har vi også taget højde for, at vi i disse år oplever flere skader, der øger vores udgifter til erstatninger.
Hvor kan jeg læse mere om de nye muligheder for tilvalgsdækninger?
Det kan du på vores side om ulykkesforsikringen, som du finder her.
Hvordan ændrer jeg oplysningerne om min beskæftigelse?

Det gør du på Min Side under Mit Forsikringsoverblik. Klik ind på din ulykkesforsikring, og vælg 'Se og ret din forsikring'. Dernæst vælg 'Foretag ændringer på din forsikring'.

Du kan også ringe til os, så hjælper vi dig med at opdatere din beskæftigelse.

Hvorfor kan jeg ikke ændre min ulykkesforsikring på Min Side?
Det kan skyldes, at der gælder nogle særlige forhold for din ulykkesforsikring. Du kan i stedet ringe til os, så hjælper vi dig, hvis du har ændringer til din forsikring.
Jeg vil gerne tegne en fritidsdækning, men det kan jeg ikke på hjemmesiden – hvorfor?
Der er forskellige forhold, der afgør, om du kan tegne en fritidsdækning – ring til os, så hjælper vi dig.
Jeg har ikke modtaget brev om mit barns ulykkesforsikring – hvordan kan det være?
Det kan skyldes, at dit barns forsikring står i din samlevers navn. Det kan også være, at forsikringen har hovedforfald i en anden måned, og så vil du først modtage brevet her.
Mit / vores barn fylder 18 år – skal vi selv gøre noget?
Ja. Ring gerne til os, så hjælper vi med, at dit / jeres barn bliver oprettet i sit eget navn.
Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at opsige min forsikring?
Det er vi kede af, men vi vil selvfølgelig hjælpe jer godt videre. Du kan ringe til os på 33 48 51 23 eller skrive til medlemsservice@bauta.dk
.
Hvad har I ændret på mine dækninger?
Det afhænger af, hvordan netop din ulykkesforsikring har været sammensat. Du kan se dine dækninger på din forsikring på Min Side.

Du kan også læse mere i forskelsskemaet her.
Hvorfor bruger I oplysninger om min beskæftigelse, når I beregner min pris?
Det gør vi, fordi din beskæftigelse siger noget om din risiko for at komme til skade. Fx har en håndværker større risiko for at komme til skade end en, der sidder på kontor.
Kan jeg få rabat som studerende?
Ja, du kan få rabat på din ulykkesforsikring, hvis du studerer på udvalgte studier. Ring til os, så kan vi sammen se på, om du kan få rabat.
Hvorfor har I ændret min beskæftigelse på min police?
Vi har tilpasset de muligheder, du har for at vælge beskæftigelse og titel. Hvis din oprindelige beskæftigelse eller titel ikke længere er en valgmulighed, har vi ændret din beskæftigelse. Ændringen har ikke betydning for din risikoprofil eller din pris. Du kan selv vælge og ændre din beskæftigelse på Min Side. Har du brug for hjælp, kan du altid ringe til os.
Kan jeg fortsat bruge Online Lægehjælp?
Ja – du kan stadig bruge Online Lægehjælp som hidtil.
Jeg fylder 70 år – er der noget, jeg bør være opmærksom på?
Nej. Tidligere ville din forsikring ændre sig, når du fyldte 70 år, men med de nye vilkår, vil dine dækninger fortsætte præcis, som de er.
Vi venter barn – er der noget i de nye vilkår, vi skal være opmærksomme på?
Med vores basisdækning er ulykkesforsikringen for dit barn gratis det første forsikringsår, hvis forsikringen er trådt i kraft, inden barnet er fyldt 1 år.