Dette er et pilotprojekt som løber frem til januar 2026, og tilmelding til projektet er desværre lukket.
Når du er hjemme, opdager du hurtigt, hvis strømmen går. Men hvad gør du, når du er på arbejde eller ferie?
Test et Watts Live™-kort
Vi har nu sat gang i et pilotforsøg, som kan hjælpe dig med at holde øje med strømforsyningen i dit hjem, når du ikke er hjemme. Som deltager i pilotforsøget får du et Watts Live™-kort: En lille enhed, som du sætter i din elmåler. Derfra holder kortet øje med strømforsyningen - og hvis strømmen svigter, får du besked via den app, som hører til kortet.
Watts Live™-kortet holder øje med dit strømforbrug i realtid, så det kan også hjælpe dig med at spare på strømmen.
Når du er med i pilotforsøget, får du et Watts Live™-kort uden egenbetaling:
Vi sender dig også en mail med voucherkoden og information om, hvordan du bestiller en krypteringsnøgle hos dit elselskab, som skal bruges til opsætning af Watts Live™-kortet.
Selve Watts Live™-kortet får du med posten fra Watts, og kortet skal sættes i din elmåler.
Bemærk, at dette er et pilotforsøg, hvor tilmelding nu er lukket.
Du kan i dag se dit strømforbrug i timeintervaller med op til 5 dages forsinkelse på eloverblik.dk. Med Watts Live™-kortet kan du via den tilhørende app følge dit forbrug sekund for sekund og uden forsinkelse.
Opdager Watts Live™-kortet et strømsvigt, får du besked. Kan du ikke selv få strømmen tilbage ved hjælp af vejledningen i Watts On™-appen, kan du få telefonisk vejledning og eventuelt besøg af en elektriker.
Opdager Watts Live™-kortet, at strømmen er gået, får du besked via appen.
Du får hjælp til at finde årsagen
Appen hjælper dig med at fejlsøge. Måske er strømmen gået i hele dit område - eller måske har Watts Live™-kortet mistet forbindelsen til internettet.
Du kan kontakte en elektriker
Hvis appens guide ikke hjælper dig, kan du få hjælp og vejledning af en elektriker.
Du kan få besøg af elektrikeren
Elektrikeren kan gennemgå din elinstallation og hjælpe med at genetablere strømmen.
Opdager elektrikeren i pilotforsøgsperioden en skade, der er dækket af din husforsikring, skal du anmelde skaden, som du normalt ville gøre. Hjælp til fejlsøgning fra en elektriker - enten i telefonen eller ved et besøg - skal du ikke betale for.
I tilfælde af en dækningsberettigende skade skal du maksimalt betale selvrisiko som valgt på din husforsikring. Almindelige forsikringsvilkår for din husforsikring er fortsat gældende.
Din deltagelse i pilotforsøget påvirker ikke din husforsikring eller andre forsikringer hos Bauta Forsikring. Du får ikke rabat på din forsikring, og vi bruger ikke data indsamlet i pilotforsøget, hvis du anmelder en skade.
Du kan læse mere i vilkår for pilotforsøget.